Trygghet

Jag tänker mycket på det som hände här i sundsvall igår, och för er som inte har sett/hört klicka här !
Denna kvinnan gick säkert till jobbet med samma tanke som vanligt,, slutade jobbet och var på väg till bilen på parkeringen som vanligt, men denna dag vart inte som vanligt, hon vart attakerad av en psykiskt sjuk man med en machete.
Denna man som suttit på rpk och man gjort bedömmningen att han var frisk?
När han misshandlat klart kvinnan, drar söderut och kapar en minibuss av en skoklass och där skär hunden med macheten, som senare avlider.
Och inte nog med det så kan inte kvinnan i fråga få vård här på vårat sjukhus för att det var för illa med ansiktet så hon vårdas i Uppsala.
Jag blir så upprörd så det finns inte.
Hur ska jag någonsin kunna känna mig säker på min egna arbetsplats?

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback